*. *. *
Әгәр кеше Аллаһы Тәғәләне танып «Ләә иләәһә илләллаһ», — тип әйтһә, уға намаҙ уҡыу фарыз була.
Намаҙҙың үҙ шарттары бар:
Намаҙ ваҡытының кереүе.
Һәр намаҙҙы үҙ ваҡыты ингәс уҡыйҙар, ә ваҡытынан алда түгел.
Тәһәрәтле булыу.
Ғәүрәтте ҡаплау.
Ир-егеттәргә – кендектән алып тубыҡтарҙың аҫҡы тәнгәленә тиклемге тән өлөшөн, ә ҡатын-ҡыҙҙарға – йөҙҙән һәм ҡул суҡтарынан башҡа бөтә тәнде ҡаплау тейешле.
✅ Кейемдең, тәндең һәм намаҙ уҡый торған урындың нәжестән таҙа булыуы.
✅ Ҡиблаға табан боролоп баҫыу.
✅ Сүтрә (кәртә).
Алда йә стена, йә бағана, йә эйәр бейеклегендәй берәй әйбер булырға тейеш – намаҙ уҡыусы алдынан бер кем дә үтмәһен өсөн. Ә сүтрә артынан үтергә ярай.
✅ Ниндәй намаҙ уҡырға йыйынғаныңды эстән ниәт итеү.
Аллаһ рәсүле Мөхәммәт пәйғәмбәр صلى الله عليه وسلم былай тигән: «Ислам биш терәккә нигеҙләнгән: Аллаhтан башҡа илаһ юҡ, hәм Мөхәммәт – Аллаһтың рәсүле, тип шәһәдәт итеү, намаҙ уҡыу, зәкәт биреү, хаж ҡылыу һәм Рамаҙан айында ураҙа тотоу».
Өй ҙә төп биш нәмәнән ғибәрәт: нигеҙ, диуар (стена), иҙән, түбә hәм ҡыйыҡ.
Әгәр сағыштырып күрһәтһәк, үҙеңде мосолман тип шаһитлыҡ итеү – ул Исламдың нигеҙе була, ә көндәлек биш намаҙ – уның диуары. Өй бер нисек тә диуарҙан башҡа була алмаған шикелле, Ислам да намаҙҙан башҡа була алмай.