“Юҡ! Әсәң һине тапҡан ваҡыттағы тулғаҡтың бер ыңғырашыуы ҡәҙәре лә бурысыңды үтәй алманың”, тип яуаплай (Әл-Бохари, “Әл-Әдәб әл-мүфрад”).
Беҙ бер ҡасан да әсәләр алдындағы бурысыбыҙҙы түләп бөтөрә алмаҫбыҙ. Әсәйҙәрҙең ниндәй булыуына ҡарамаҫтан, беҙҙе ҡарынында 9 ай йөрөткәне өсөн генә лә уларҙы хөрмәт итергә тейешбеҙ.
Пәйғәмбәребеҙ (с.ғ.с.) шулай уҡ әйтте: “Атаһын әрләүсегә – ләғнәт, әсәһен әрләүсегә лә ләғнәт” (Әхмәт, 1/217). Ата-әсәбеҙгә үпкә булһа онотоп, уларға ҡарата тик изгелектәр ҡылып, шулар арҡылы ожмахҡа илтеүсе сауаптар алырға өлгөрөгөҙ.
“Ата-әсәң һинән ҡәнәғәт икән, Аллаһ та һинән риза буласаҡ. Ата-әсәңде асыуландыраң икән, Аллаһ та һиңә асыулы буласаҡ”, тиелә тағы бер хәҙистә (Әт-Тирмиҙи).